en otrogens betraktelser

Vi vet nog alla att ingen av mina tidigare kärlekar skulle lista trogen som en av mina främsta egenskaper. Och efter år av relativt okomplicerade och relativt öppna relationer måste jag säga att det som är svårast är inte relationen till personen en är i ett förhållande med. Det brukar snarare fungera lättare för de flesta utan så mycket regler och förhållningssätt. Det svåra är världen runtomkring. Hur stöter en på någon när den vill visa hänsyn till ens civilstatus? Hur förklarar man för den en just låg med att det inte är något komplicerat bara för att en råker ha stadigt sällskap? Det var fortfarande bara ett ligg. Hur förklarar man för sin konservativa gynekolog att en kanske visst behöver ett klamydia-test fastän en fortfarande är ihop med samma person som sist en var där? Hur ber en mamma om tröst när en tror en är gravid fastän en är tjej och den man presenterat för familjen inte har rätt fysiska förutsättningar för att kunna fortplanta sig med en?
Jag lämnar er med dessa frågor obesvarade och konstaterar är frigörelsen för oss obegränsade, njutningsstyrde, annars rätt så lyckliga människor, är långt borta.

Kommentarer
Postat av: Anonym

YES VART FÖRSVANN DU?!?!

2009-12-08 @ 21:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0