gynekologskräck

Den senaste månaden har fler och fler anmärkt på min bristande gynekolog-erfarenhet. Den är inte bara bristande, den är obefintlig. Mestadels för att jag aldrig haft någon egentlig anledning att gå. Nu har alltså fler och fler anmärkt på detta, och anmärkningarna har nått sin topp när en urinvägsinfektion vägrat ge sig av och funderingar kring andra tänkbara sjukdomar kommit på tal vid lunchen/kring middagsbordet/på tunnelbanan. 
   Jag har inget problem med tanken att gå till en gynekolog. Det verkar vettigt: jag har inga problem med att bli undersökt kring kroppens nedre regioner och de flesta andra delar av kroppen håller man hyffsad koll på så varför inte låta en expert intyga en om att allt är som det ska. Men det är just här problemet ligger. Tänk om inte allt är som det ska? Tänk om något är fel? Tänk om man är felformad eller har en hemsk obotlig sjukdom? Tänk om alla man legat med bara varit för väluppfostrade för att säga något i stil med "Du.. Så här ska det nog inte se ut..." eller "Oj, det här var nånting nytt!"
   Fittan är en kroppsdel man har förvånansvärt dålig koll på. Hur mycket feminist och frigjord man än är, så inser man en dag att oj, jag hade nog inte så bra koll som jag trodde. Får du ont i foten vet du var du har ont och kan komma på tänkbara anledningar (stukning, skelettcancer etc.). Får du ont i fittan blir du ganska så oroad.
   Ett besök hos gynekologen vore kanske inte så fel (och om jag inte pallrar mig iväg själv så kommer T ha dragit dit mig snart). Om inte annat så för att undvika ovan föreslagna kommentarer från framtida partners...

Kommentarer
Postat av: F

Jag stöttar dig! Jag har inte heller varit hos en gynekolog /f

2008-04-09 @ 22:33:57
Postat av: H

Värre är det väl att bara gå omkring och smitta folk med Aids och sånt? Ta mod till dig och bara gör det!

Postat av: Lady K

Troligen har dina sexpartners varit för väluppfostrade för att säga någonting. Om du seriöst har funderingarna
om att det kanske är något fel, så är det förmodligen någonting som är fel med din fitta. Du vet väl vad man säger; I varje tanke ligger en sanning. Eller något sånt.

2008-04-10 @ 16:55:37
URL: http://ladykar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0